Øreakupunktur

Akupunktur er en kinesisk behandlingsform som gjennom lang erfaring og moderne medisinsk forskning har vist seg å være en effektiv behandlingsmetode.

Den har blitt videreutviklet gjennom årtider og inneholder i dag mange forskjellige former for akupunktur. Klassisk kinesisk akupunktur, øreakupunktur og moxa på akupunkturpunkt for å nemne de vanligste formene.

Akupunktur brukes i dag som behandling praktisert etter tradisjonell kinesisk medisin, men også som nyere former for akupunktur.

Plager jeg behandler med øreakupunktur:

Voksne:

Smerter i muskulatur og ledd, hormonelle ubalanser- og overgangsplager, søvnforstyrrelser, stress og utbrenthet, allergier

Barn:

Allergier, urinveisinfeksjon, sengevæting, ørebetennelse, smerter i muskulatur og ledd, søvnvansker, uro og rastløshet

øreAkupunktur for barn

Barn reagerer spesielt godt på akupunktur og homeopati. Det er viktig at man legger et sterkt grunnlag hos barnet, og gir alternativ behandling der det er tilrådelig. For blant annet å unngå overdreven bruk av antibiotika.

bilde.jpg

Øreakupunktur

Øreakupunktur er en velkjent behandlingsmetode som gir lite smerter ved behandling. Kan brukes på både barn og voksne.

Stein øreaku..jpg

Gjør akupunktur vondt?

Det oppstår sjelden smerter når nålene settes. De fleste kjenner et lite stikk idet nålen settes inn. Andre kjenner ingenting. Det gjør ikke vondt etter at nålen er satt på plass. Noen blir søvnige eller trette etter akupunkturbehandling, andre føler seg behagelig avslappet, og enkelte har ingen spesielle fornemmelser etter behandling.

Les mer på linken under:

Akupunkturforeningen